Who is Resi?

 

Ha, good question but I will try to answer it for you!

I live in Graz, Austria with my mum and two cats. I just graduated from high school so I took the opportunity to discover the world. I have been on a 25 day interrail tour all through northern Europe and to France with my family.  And because Europe does not seem to be far enough, I took off to China! (You can read more about that from my older blogs in the “mychinaexperience” category)

Besides travelling, theatre is a great passion of mine. Being on stage is an uncomparable feeling, and that’s why I am currently in Marburg an der Lahn doing my European Voluntary Service in a cultural center called Waggonhalle.
I hope you will follow me on my adventures during my year abroad, I will try to supply you with interesting stories about my life.

Yours,

Resi

So, und jetzt nochmals auf Deutsch für Alle, die meinem Blog neu auf dieser Sprache folgen wollen:
Ich komme aus Graz, lebe dort mit meiner Mama und zwei Katzen, war aber im letzten Jahr eher wenig zuhause.
Nach meiner Matura habe ich bei einer 25-tägigen Interrailtour Europa kennengelernt, und weil mir das nicht weit genug war habe ich sechs Monate als Au-pair in China gelebt. (Berichte von meinen Erlebnissen gibt es unter der Kategorie mychinaexperience)
Derzeit gehe ich wieder meiner größten Leidenschaft nach, dem Theater. Ich bin für sechs Monate Europäische Freiwillige in der Waggonhalle, einem Verantstaltungszentrum in Marburg an der Lahn und werde hier in meinem Blog ausführlich über meine Erlebnisse und den Alltag in einem Kulturzentrum berichten.
eure Resi

 

Advertisements